måndag 11 juni 2018

2018-06-06 Onsdagssegling

Seglade klubbens onsdagssegling denna nationaldag. Stod på berget och arrangerade tävlingen två onsdagar innan och blev väldigt sugen på att vara med själv när jag såg båtarna segla iväg.
Iom att nationaldagen är en ledig dag hade jag också äntligen tid att vara med.
Dock blev vi bara fem båtar till start. Mycket beror det nog på att det just var en ledig dag och de flesta var eller hade varit ute och semesterseglat sin båtar tidigare på dagen eller att det var andra intressen som kallade på uppmärksamheten.
Det blåste en rätt frisk vind från ONO, så det var kryss upp till Gråmossen, halvvind ner till ostpricken utanför Havtornsudd, kryss upp till norra udden av Toklo och sedan en brant slör tillbaka till Apelviksudd och in i mål. Allt gick väldigt bra och jag hade fin gång på båten hela resan. Efter seglingen visade det sig att jag hade väldigt fin gång på båten då jag vann.

Film
Resultat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar