onsdag 24 maj 2017

170522 Premiärtur

Äntligen kunde jag ge mig ut på premiärturen 2017. Som uppvärmning valde jag Ornö runt för att se att alla öar låg kvar. Måttliga vindar från V gjorde att jag åkte ut vid Havtornsudd och fortsatte sedan söderut mot Rumpudden. Här var det kryssbog, men inga problem att kunna sträcka hela vägen. Efter Rumpudden och på utsidan Ornö var det läns. Jag satte inga flygande försegel utan tog det lugnt. Det var ju trots allt första turen för året.
På utsidan gick jag innanför Fiversättraön och sedan upp till Mörtö-Bundsön. Sedan var det kryss till Dalarö och hela vägen hem. På Jungfrun och vid Dalarö blev det stökigt med huvudvind på 5-6 m/s och byar på 8-9 m/s från ett lite annat håll. Men det är väl som det brukar vara där. Svårt med västlig vind då landet styr upp vinden i dalar och svackor.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Får vi se Greyhound på 12-timmars ensam i år?

    (Fyll gärna på i tråden på Maringuiden)

    Hälsningar
    Stephan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jajamen! Det är anmält och betalt. Om inget kommer i vägen och vindarna inte blir allt för starka seglar jag.

      Radera