lördag 24 juni 2017

170618 Hemresa från 12-timmars


Söndagen efter 12-timmars skulle det blåsa upp, så jag startade tidigt för att komma hem innan den värsta blåsten började. Det var kryss för hela slanten. I början låg vinden på behagliga 5-7 m/s, men ökade till 7-9 m/s i slutet och framförallt på Jungfrufjärden och efter Dalarö.
Vid Gråmossen mötte jag många båtar som var på väg ut. Först Marcus och sedan mamma och pappa. Jag blev förvånad då de lovade friska vindar på stadigt över 10 m/s senare under dagen och då är det svårt att hitta riktig lä någonstans.
Det var skönt att komma till bryggan igen. Det tär på kroppen och framförallt handflator och rygg att segla länge och intensivt. Vid bryggan tog jag en skön paus i värmen innan båten fixades i ordning och jag kunde åka hem och ta en skön dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar