lördag 22 augusti 2015

150810 Mysingsholm runt

Jag var ledig måndag och tisdag innan jag skulle börja jobba efter semestern, så jag åkte ut själv på måndagen och seglade en liten runda i det fina vädret. Det blåste väldigt lite från V till S, så fort gick det inte.
Det började med kryss förbi St Rotholmen och sedan vidare ner mot Mysingsholm. Efter Rotholmarna vred sig vinden mot V och jag kunde sträcka ner mot och förbi Mysingsholm. När jag var halvvags till monumentet kom svag S och istället för att kryssa ner mot en punkt i 24-timmars som jag ville runda styrde jag ner mot Utö och fick en fin slörbog ner förbi inloppet till Utö hamn. Därefter gippade jag bakom Runmarenöarna och satte kurs mot Rumpudden. När jag hade passerat Rumpudden åkte jag inte tillräckligt långt mot Gålö, så när jag gippade ner på utsidan St Rotholmen fick jag nästan plattläns. Men det gick bra ändå. Ner med screachern och ut med focken på motsatt sida om storen. Sen blev det slösegling till bakom Apelviksudd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar