onsdag 1 juli 2015

150614 Hemfärd efter 12-timmars

Stiltje på Jungfrun
Hemresan efter 12-timmars började i småregn, dålig sikt och svag vind från SV, dvs kryss i maklig takt. Inte det man vill ha när man bara vill åka hem. Jag kom till Husarn efter några slag, men på Jungfrun dog vinden helt och jag startade motorn. Det positiva var att regnet slutade och solen tittade fram. Nu passade jag på att städa nätet och sidoskrovet som hade varit under tallarna i Norrviken. Det blir väldigt skräpigt om man lägger till under ett träd. Nästa gång skall jag försöka ligga nära stranden i Norrviken, alldeles nedanför grillplatsen så jag får krypavstånd till båten.
Vid Dalarö kom vinden tillbaka från V och jag kunde stänga av motorn. Kryss förbi Dalarö och Gunnarsholmen i allt hårdare vind. Seglen åkte ner i lä för St Vassholmen och skroven fälldes in i lä för Högholmen.
Skönt att vara hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar