fredag 17 juli 2015

150702 Ängsö Marskär runt

Gick tidigare från jobbet idag för att koppla av ute på sjön. SV-liga vindar så jag försökte hitta en bättre väg mellan Långgarn och Dämban på 12-timmars. Tricket är att ta Norsten emellan för att få bättre vinkel till vinden mellan Norsten och Dämban.
Det blev rätt hård kryss ner till Rumpudden, men sedan i halvvinden söder om Ornö tuppade det av lite, så jag rullade ut screachern. Den kunde jag sedan ha uppe ända till Ängsö Marskär.
Nu hade tiden runnit iväg lite, så jag skulle aldrig hinna till Dämban. Bättre då att testa en väg runt Ängsö Marskär och upp mellan Villinge och Fjärdlång. Även detta är en väg man kan ta på 12-timmars om det blåser V-liga vindar. Det blev en väldigt fin pyssegling nära kobbar och skär. Nästan framme vid huset på Mörtö-Bundsö rullade jag in screachern, fick kryssbog över Jungfrun och kryssade hem via Dalarö. Om det var pysvind utanför Mörtö-Bundsö, så var det desto hårdare vind närmre fastlandet där det blåste upp till 9 m/s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar